A sikeres StartUp vállalkozás egyik titka napjainkban a megfelelő webes megjelenés.


El kell fogadnunk, hogy manapság mindenki a neten él. Ez az első számú keresési forma. Az a vállalkozás, ami ma nincs a neten, annak valószínűleg jóval kisebb az ismertsége. Ha szükséged van bármire, mondjuk éttermet keresel, vagy éppen egy szolgáltatást, mondjuk edzőtermet, akkor először a Google jut eszedbe.

Ez persze jó nekünk fogyasztóknak, hiszen sokkal több szolgáltatást találhatunk meg a neten, mint mondjuk egy Kisokosban. De ez a vállalkozások szempontjából hátrány. Minél több ugyanolyan szolgáltatás van, mint amit te nyújtasz, annál több konkurenciát kell úgymond „lenyomnod”, hogy téged válasszanak. Rengeteg eszköz áll rendelkezésre a weben amivel javíthatod helyzetedet.

StartUp ötlet

  • Az első és talán a legfontosabb, a megfelelő hirdetés. Ha nem hirdetsz, vagy nem megfelelően hirdetsz, lehet akármilyen jó a szolgáltatásod, nem fognak tudni róla. A hirdetés többféleképpen is lehetséges:
    • Manapság a legjobban elterjedt az a Facebook.
      Itt is több lehtőségünk van a népszerűsítésre pl: 

      • a vállalkozásnak létrehozunk egy oldalt, ahol kiépítünk egy közösséget. Ez talán a leghatásosabb, hisz itt olyan célközönséget érsz el, amilyet más hirdetési formával lehetetlen. Mert aki feliratkozik (Like-olja az oldalad), azt érdekli a te szolgáltatásod és első kézből fog hírt kapni az általad megosztott akciókról.
      • vagy választhatjuk a fizettet Facebook hirdetést, amit elég jól szűkíthetünk a célközönségünkre pl: 25-30 év közötti egyedülálló férfiak. Akiket mondjuk a Facebook oldalunkra irányíthatunk, ezzel szerezve még több követőt, akiket érdekelni fog majd az ajánlatunk
    • A másik kihagyhatatlan online hirdetés a Google AdWords. Ez a lehetőség is elég hatásos. Ennek segítségével a keresési találatok tetejére, a fizettet hirdetésekbe kerülhetünk, ha jól csináljuk. Óvatosan kell csinálni ezt a hirdetést, mert könnyen előfordulhat, hogy rengeteg pénzt fizetünk ki a Google-nak, csak azért, mert nem megfelelően állítottuk be a hirdetésünket.
  • A második, amivel javíthatod vállakozásod megtalálásának esélyét, az a Keresőoptimalizálás. Ezzel a lehetőséggel javíthatod a weboldalad megjelenését a keresőkben. Ha jó a keresőoptimalizálásod, akkor előrébb kerülsz a listában. Ha pedig elől vagy a listában, akkor rád fognak kattintani.
  • A harmadik amire szükséged van, az egy megfelelő cégarculat (branding) és egy jól használható, szép weboldal. Ha a fogyasztó a weboldalra jutva nem kapja meg azonnal amit keres, akkor bezárja, és megnyitja a következő találatot. Tehát semmit nem ér a drága reklám, ha nincs mögötte egy weboldal, ami megfelelően kiszolgálja információkkal a fogyasztót.


    A weboldal szépsége persze ízlés kérdése, de egy jó design már eleve megteremtheti vállalkozásunk hitelességét.

Sok sikert kíván a Codebuild csapata!