Miért lehet jó a mobil alkalmazás fejlesztés egy vállalatnak?



A mobil alkalmazás fejlesztés a vállalatoknál marketing szempontjából is különösen fontos lehet.

Az Android a Google által fejlesztett mobil operációs rendszer, mely gyors népszerűségre tett szert azáltal, hogy rengeteg okostelefon ezzel az operációs rendszerrel jelent meg. Nagy előnye a hatalmas felhasználóbázis, körülbelül az okostelefont használók fele.

Mobil és tablet felhasználók aránya

Az emberek nagy része szívesebben használ egy alkalmazást, mint keresi fel az adott oldal mobil változatát. Például az index, vagy az origo alkalmazásait is többször használják, mint a weboldalak mobil változatát. Ráadásul az alkalmazás ikonja folyamatosan megtalálható a menüben, vagy az asztalon, ezért mindig szem előtt van.

Ezzel ellentétben a weboldal könnyen lehet, hogy a könyvjelzők közé sem kerül be. Ha például az origo alkalmazás telepítve van a telefonodon, akkor nagy valószínűséggel ebből az alkalmazásból jutsz hozzá a hírekhez, mert “kéznél van”. Ha nincs lent az alkalmazás, akkor nem biztos, hogy az origo hírportál jut eszedbe először.

Hogyan lehetek fejlesztő?



Ahhoz, hogy alkalmazást publikálhassunk, fejlesztői jogot kell vásárolnunk. Ennek az ára Androidnál egyszeri $25. Ezzel szemben az Apple évente $99-t kér el. Talán ennek is köszönhető az, hogy így megváltozott az alkalmazások mennyisége a platformok piacán.

Android vs iOS

Ahhoz, hogy fejlesztői jogodat megvásárold, mindenekelőtt szükség van egy Google felhasználóra, melyre értesítéseket kapsz a Google-től. Ingyenes alkalmazás feltöltéséhez ennél többre nincs szükséged, már küldheted is fel a Play Store-ba az alkalmazásodat. Ám mielőtt publikálnád az appodat, lehetőséged van alpha, illetve beta státuszú feltöltésre, kipróbálás / tesztelés céljából.

Ingyenes, vagy fizetős alkalmazás?



Az alkalmazásod négyféle módon töltheted fel a Store-ba.

  • Ingyenes alkalmazás, reklámokkal
  • Ingyenes alkalmazás, reklámok nélkül
  • Ingyenes alkalmazás, ám az alkalmazáson belül fizetős tartalmak vannak
  • Fizetős alkalmazás

A statisztikák szerint az ingyenes alkalmazáson belüli fizetős tartalmakkal kereshetjük a legtöbb pénzt. Azonban az ingyenes, de reklámmal ellátott alkalmazásból is lehet jövedelmünk.

Egy példa:

Ha 3 000 ember letöltené az alkalmazást (ez jóval több is lehet, ha jó a reklám), ebből az emberek 1%-a kattint a reklámokra és egy ember körülbelül 10x kattintana a felkínált reklámra az alkalmazás használata során (átlagosan 80Ft-ot fizet a Google egy kattintás után), akkor 30 ember x 80 HUF x 10 kattintás = 24 000 HUF

Ugyanakkor ha a példa alkalmazásunkat fizetősként küldenénk a Store-ba, akkor a 3000 ember 5%-a (átlagosan az emberek 5%-a tölti le a fizetős alkalmazásokat, ha létezik hasonló ingyenes megoldás) megveszi körülbelül 100 – 200 forinttért, tehát 150 ember x 100 HUF = 15.000 HUF. Nem beszélve arról, hogy a nyereség 30%-a a Google-t illeti meg. Így a végeredmény 10.500 HUF.

Mi a tanulság? Az emberek manapság okostelefonjukról / tabletjükről intézik a fontos teendőiket, ezért érdemes mobil alkalmazást fejleszteni termékünkhöz / márkánkhoz a jó marketing szempontjából. Azonban egy jó alkalmazás ötlettel is kereshetünk elég pénzt, ha jól kombináljuk az alkalmazásunkban a reklámot és a fizetős szolgáltatásokat.

Próbáld ki a Codebuild csapat által fejlesztett Jegyzettömb alkalmazást!

Bemutató oldal: http://notepad.codebuild.hu/
Google Play Store
Ha mobil alkalmazást szeretne fejlesztetni, akkor keresse fel csapatunkat: www.codebuild.hu

  • Musitz István

    Nagyon jó kis cikk! Még nekem is meghoztátok a kedvemet app fejlesztéshez, pedig nem értek hozzá :D Amúgy meg nagyon szép lett a bemutató oldal!

    • codebuild

      Köszönjük, örülünk, hogy tetszik! :)